Generalforsamling 22. nov. 2018
Opstart
torsdag, 21. september 2017
More inUncategorised

Hvad rører sig i Kjellerup Skytteforening.

Foreningssamarbejde

I samarbejde med, mange af de andre idrætsklubber i Kjellerup, er vi ved at se på et evt. samarbejde mellem klubberne, for at styrke de enkelte klubber ved b.la. fælles sponsorsøgning og fælles administrative opgaver og stå stærkere, overfor f.eks. kommunen.  Andre tiltag kan f.eks. være, Fælles tøj, fælles arrangementer, fælles hjemmeside (se evt. Spøttrup motion og sports hjemmeside.)

Der er ikke fundet en endegyldig løsning endnu, på hvordan samarbejdet imellem Kjellerups foreningsliv skal funger. Men vi sidder 2 bestyrelsesmedlemmer fra Kjellerup Skytteforening, i en styregruppe, som er med til at udarbejde en plan for et fælles samarbejde. Vi varetager selvfølgelig interessen for, hvad der kunne være behov for/fungere for Kjellerup Skytteforening.

Vi har ikke sagt hverken ja eller nej til, at Kjellerup Skytteforening skal indgå i denne foreningssammenlægning/fællessamarbejde, da det er en beslutning, der skal træffes af foreningens medlemmer, på en generalforsamling.

Vi har sagt ja til at arbejde med i en styregruppe, der er med til at udarbejde en handleplan, for hvordan foreningssammenlægnings/foreningssamarbejdsmodellen kommer til at se ud.

Styregruppen er i samarbejde med konsulenter fra DGI, først lige startet på gruppedannelsen, af de grupper der skal være med til at udarbejde handleplanerne. Dette arbejde kan tage mellem 2 og 3 år, før vi kender modellen, som medlemmerne skal stemme om.

Efter de første møder, tegner det til, at alle de samarbejdende foreninger, ønsker selvstændig økonomi i klubberne. Så det samarbejde der evt. kan blive tale om på det økonomiske, vil blive en fælles bogholder/kasserer, der styrer hver forenings regnskab.

Derfor er vi kede af, at der går rygter om, at Kjellerup Skytteforening er sat til salg. Dette har på ingen måde hold i virkeligheden, da vi kæmper og arbejder for en god og sund forening, der står stærkt, i Kjellerups foreningsliv.

Hvis der er noget I ikke forstår eller undrer jer over, er I meget velkomne til at spørge, vi tager gerne en dialog, omkring det vi arbejder med.